GRATIS VERZENDING Nederland en België
NIET GOED GELD TERUG 30 dagen bedenktijd
VOOR 15.00 BESTELD zelfde dag verzonden
Home | Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Ik twijfel of ik de juiste inlegzolen gekozen heb

De inlegzolen zitten niet lekker.

Heb je al eens eerder inlegzolen gedragen of zijn je voeten niet gewend aan extra ondersteuning? Het kan kloppen dat de inlegzolen in het begin wat oncomfortabel aanvoelen; het kan daarom soms even duren voordat je aan de extra ondersteuning gewend bent. Gun je lichaam die tijd en bouw het gebruik van de inlegzolen langzaam op.

Heb je het gebruik opgebouwd, zit je buiten je retourperiode en kun je nog steeds niet wennen aan de inlegzolen? Het kan zijn dat de gekozen Mysole inlegzolen toch niet de juiste zijn voor je lichaam. Neem gerust contact met ons op, we denken graag met je mee.

De inlegzolen passen niet in mijn schoenen.

Heb je eraan gedacht om eerst de originele inlegzolen uit je schoenen te halen en die te vervangen door je Mysole inlegzolen? Het komt namelijk veelvuldig voor dat de originele zolen niet eerst verwijderd worden.

Misschien zijn de inlegzolen niet geschikt voor je favoriete schoenen. Heb je ze al in een ander paar schoenen geprobeerd?

Heb je de juiste maat gekozen? Bij een hoge wreef of tussenmaat, bijvoorbeeld 37 naar 38, adviseren we in principe de kleinere maat te kiezen. Als het nodig is, kun je je inlegzolen altijd retourneren en een andere maat bestellen. Bekijk de maattabel op de website voor ons advies.

Je kunt de inlegzolen indien nodig ook op maat knippen. Het heeft niet onze voorkeur, maar het is mogelijk er aan de voorkant of zijkant een aantal millimeter vanaf te knippen voor een betere pasvorm in je schoen. Gebruik eventueel de originele inlegzool van je schoenen waar je ze in gaat leggen voor de juiste pasvorm.

Let op! Als je de inlegzool geknipt hebt, is het niet meer mogelijk om ze te retourneren. Knip dus alleen wanneer je zeker weet dat dit nodig is.

Ik twijfel over de juiste maat, kan ik de Mysole inlegzolen ergens passen?

Zoek via onze storelocator een verkooppunt bij jou in de buurt voor persoonlijk advies.

Veelgestelde Vragen

Wat is de levensduur van een paar Mysole inlegzolen?

Dit is sterk afhankelijk van het gebruik en het gewicht van de gebruiker. Na verloop van tijd zal de werking verminderen en daarom is het van belang de inlegzolen tijdig te vervangen. Gemiddeld heeft een paar inlegzolen een levensduur van 6 maanden.

Het is raadzaam om na gebruik de inlegzolen uit de schoenen te halen, zodat ze kunnen drogen voor de volgende dag. Zo zorg je ervoor dat de inlegzolen langer mee kunnen gaan.

Mijn inlegzolen zijn nat geworden, en nu?

Laat ze rustig buiten de schoenen drogen. Ga dit proces niet proberen te versnellen door ze op een warmtebron te leggen. Hierdoor kunnen de inlegzolen vervormen en/of het materiaal kan gaan krimpen of scheuren.

Als de inlegzolen vanwege transpiratievocht en/of het vele dragen niet voldoende tijd hebben om te drogen, is het raadzaam een tweede paar Mysole inlegzolen aan te schaffen, zodat deze afwisselend gedragen kunnen worden.

Hoe reinig ik mijn inlegzolen?

Doe dit regelmatig met lauw water en een doekje. Zorg dat de inlegzolen volledig droog zijn wanneer je deze weer gaat gebruiken.

Mijn inlegzolen hebben een nare geur, hoe kan ik dit tegengaan?

Speciaal voor Mysole zolen hebben we een Deo ontwikkeld die nare geurtjes van de zool en schoen tegen gaat. Het is sterk af te raden om deodorant van andere merken dan Mysole aan te brengen.

Ik gebruik de inlegzolen nu al een tijdje en het heeft onvoldoende resultaat.

Misschien passen deze inlegzolen niet bij je en heeft je lichaam behoefte aan andere inlegzolen. Bel ons gerust op T: 0416 20 91 70 we geven graag advies. Wanneer inlegzolen niet voldoende zijn adviseren we je een bezoek te brengen aan een voetspecialist.

Ik ben op zoek naar een specifieke inlegzool, kunnen jullie me helpen?

We hebben speciaal hiervoor een zool keuzehulp ontwikkeld, deze vind je hier https://mysole.nl/zoolkeuze/
Mocht je liever persoonlijke advies nodig hebben, schroom dan niet om contact met ons op te nemen T:0416 20 91 70 of gebruik de chatfunctie op deze website.

Kan ik de inlegzolen op maat knippen?

Ja, dat kan. Het heeft niet onze voorkeur, maar het is mogelijk er aan de voorkant of zijkant een aantal millimeter vanaf te knippen voor een betere pasvorm in je schoen. Gebruik eventueel de originele inlegzool van je schoenen waar je ze in gaat leggen voor de juiste pasvorm.

Let op! Als je de inlegzool geknipt hebt, is het niet meer mogelijk om ze te retourneren. Knip dus alleen wanneer je zeker weet dat dit nodig is.

Moeten de originele inlegzolen uit de schoen verwijderd worden voordat ik de Mysole inlegzolen plaats?

Ja, verwijder altijd eerst de originele inlegzolen om deze vervolgens te vervangen door Mysole inlegzolen.

In het geval van een heellift of wedge, deze worden onder de inlegzool geplaatst. Plaats altijd de plakzijde naar beneden.

Zijn de inlegzolen per paar of los verpakt?

Alle inlegzolen zitten per paar verpakt.

Heellifts en wedges zitten ook per paar verpakt. Heb je er maar een nodig, bijvoorbeeld in het geval van beenlengteverschil dan zou je het paar zooltjes over twee paar schoenen kunnen verdelen, want er is bij deze zooltjes geen onderscheid tussen links en rechts.

Mijn account

Hoe kan ik een account aanmaken?

Registreer jezelf via deze link https://mysole.nl/mijn-account/

Waarom heb ik een account nodig?

Een account is niet verplicht maar wel handig! Je kunt je recente bestellingen bekijken, je verzend- en factuuradressen beheren en je wachtwoord en accountdetails bewerken.

Kan ik mijn account verwijderen?

Jammer, maar geen probleem. Stuur ons een mailtje en we zorgen voor de juiste afhandeling. support@mysole.nl

Algemene vragen

Wat zijn de openingstijden van Mysole?

Ons kantoor is geopend van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.

Hoe kan ik Mysole bereiken?

Per telefoon +31(0)416 20 91 70
Per e-mail support@mysole.nl
Chat via de website https://mysole.nl/

Klachten

Hoe kan ik een klacht indienen?

Per telefoon +31(0)416 20 91 70
Per e-mail support@mysole.nl
Chat via de website https://mysole.nl/

Hoe gaat Mysole met klachten om?

Iedere klacht wordt individueel en in goed overleg behandeld, we hebben hier geen vaste richtlijnen voor. Schroom niet om contact met ons op te nemen, alles is bespreekbaar.

Bestelling

Kan ik een ander factuur- en verzendadres opgeven?

Natuurlijk, dit is geen probleem. Je krijgt deze optie bij het plaatsen van je bestelling of wijzig een van de adressen via je account.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Via onze webshop https://mysole.nl/

Kan ik mijn bestelling wijzigen / annuleren?

Wanneer je nog geen track & trace code hebt ontvangen dan kun je tot 15.00 uur telefonisch T: 0416 20 91 70 of via de chat contact met ons opnemen.

Kan ik mijn bestelling ophalen in Sprang-Capelle?

Dit is helaas niet mogelijk.

Bezorging

Wie komt mijn pakket bezorgen?

We verzenden onze pakketten met DHL.

Wanneer kan ik mijn pakket verwachten?

Bij Mysole worden goederen besteld voor 15.00 uur nog dezelfde dag verzonden. DHL garandeert een levering binnen 24 uur m.u.v. weekend- en feestdagen.

Is het mogelijk een leverdatum aan te geven?

Natuurlijk! Geef dit aan bij het plaatsen van je bestelling en we verzenden het de werkdag voordat je het pakket wenst te ontvangen.

Wat zijn de verzendkosten?

Verzending aan huis of een servicepunt is gratis voor Nederland en België.

Kan ik mijn bestelling volgen via Track & Trace?

Jazeker, je ontvangt een Track & Trace code van Sendcloud zodra je bestelling is overgedragen aan DHL.

Kan ik mijn afleveradres wijzigen?

Dit kan telefonisch tot 15.00 uur op dezelfde dag dat je je bestelling geplaatst hebt.

Wat gebeurt er als ik niet aanwezig ben tijdens de bezorging?

DHL zal proberen je bestelling bij de buren af te leveren. Als dit niet mogelijk is bieden ze het op een ander moment nogmaals aan of nemen ze het mee naar een servicepunt. Je ontvangt in beide gevallen een bericht waar je pakket is en in het geval van een servicepunt wat de openingstijden zijn.

Waarom verzenden jullie de inlegzolen niet via brievenbuspost?

Dit hebben we in het verleden geprobeerd, maar dit leverde helaas veel klachten op. We hebben er daarom voor gekozen via pakketpost te versturen.

Facturen

Hoe ontvang ik de factuur van mijn geplaatste bestelling?

Je ontvangt deze standaard per mail. Je kunt je facturen ook altijd inzien via de webshop in je account omgeving bij bestellingen.

Ik heb geen factuur ontvangen?

Het kan wel eens voorkomen dat er een e-mail met de factuur niet aankomt. Indien je geen account hebt om daar je factuur in te zien, kun je ook een nieuwe aanvragen;

Per telefoon +31(0)416 20 91 70
Per e-mail support@mysole.nl
Chat via de website https://mysole.nl/

Retourneren

Ik heb mijn inlegzolen ergens anders gekocht

Volg de retourprocedure van de desbetreffende aanbieder.

Tot wanneer kan ik mijn inlegzolen retour zenden?

Je kunt de ontvangen inlegzolen binnen 30 dagen na ontvangst retour zenden.

Hoe kan ik mijn bestelling terugsturen?

Meld je retourzending aan via deze link https://inlegzolen-support.shipping-portal.com/rp/ en volg de aanwijzingen op.

Zorg dat je het eerder ontvangen track & trace- of ordernummer van je bestelling bij de hand hebt.

Moet ik voor mijn retourzending betalen?

Omdat het verwerken van een retourzending grote invloed heeft op het milieu brengen we €4,95 aan retourkosten in rekening. Deze kosten worden aan het einde van het retourproces via onze portal automatisch in rekening gebracht. Na betaling ontvang je je retourlabel per e-mail om te printen of een barcode die je kunt laten scannen bij het door jou gekozen DHL servicepunt.

Wanneer kan ik mijn geld retour verwachten?

Wanneer Mysole je teruggestuurde inlegzolen in ontvangst heeft genomen, ontvang je gegarandeerd binnen 14 dagen je geld retour.

Ik heb de originele verpakking niet meer, kan ik de inlegzolen nog retourneren?

Ja hoor, dat is geen probleem. Gebruik gerust een vervangende verpakking, het is vooral belangrijk dat je de inlegzolen goed verpakt wanneer je deze retourneert.

Ik zit buiten de retourperiode, maar kan nog steeds niet wennen aan de inlegzolen, wat nu?

Heb je het gebruik opgebouwd, zit je buiten je retourperiode en kun je nog steeds niet wennen aan de inlegzolen? Het kan zijn dat de gekozen Mysole inlegzolen toch niet de juiste zijn voor je lichaam. Neem gerust contact met ons op, we denken graag met je mee.

Per telefoon +31(0)416 20 91 70
Per e-mail support@mysole.nl
Chat via de website https://mysole.nl/

Is omruilen mogelijk?

Nee, helaas is het direct omruilen niet mogelijk. Om de gewenste inlegzolen te ontvangen kun je een nieuwe bestelling plaatsen en het andere paar retourneren.

Item toegevoegd aan winkelwagen.
0 items - 0,00